ΑΡΧΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Γ. Στασινός: Να κινηθούμε γρήγορα, ειδάλλως η Μάνδρα θα ερημώσει

Γ. Στασινός: Να κινηθούμε γρήγορα, ειδάλλως η Μάνδρα θα ερημώσει

Για το επίκαιρο θέμα της Μάνδρας της Αττικής άσκησε παρέμβαση ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός με δηλώσεις του στο πλαίσιο έρευνας της εφημερίδας «Καθημερινή» η οποία δημοσιεύτηκε με κεντρικό πρωτοσέλιδο τίτλο «Ανοχύρωτη ακόμη η Μάνδρα».

«Έχουν γίνει πολύ μεγάλα λάθη στο παρελθόν. Αν σκεφθείς ότι ο κεντρικός δρόμος της Μάνδρας είναι στην πραγματικότητα το ρέμα, μπορείς να καταλάβεις πόσο δύσκολο θα είναι να προστατευθεί η πόλη, ακόμα και με ένα μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο», εκτιμά ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Γιώργος Στασινός.

Όπως υποστηρίζει ο ίδιος, όσο και άλλοι επιστήμονες, χρειάζεται σειρά μικρότερων έργων στην περιοχή εκτός από τα σχεδιαζόμενα αντιπλημμυρικά, προκειμένου να αποσβεστεί ικανό μέρος του κινδύνου.

«Το κύριο πρόβλημα στην περίπτωση της Μάνδρας», λέει ο κ. Στασινός, «είναι ότι ακόμα και το μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο που σχεδιάζεται δεν θα λύσει το πρόβλημα, ίσως να το μειώσει κατά 50%.

»Το κύριο πρόβλημα είναι ότι η πόλη δεν έπρεπε να χτιστεί εκεί.

»Σε αυτές τις περιπτώσεις, χρειάζονται πρόσθετα έργα εκεί από όπου ξεκινά το νερό. Καλό θα ήταν να εγκατασταθεί και ένα σύστημα παρακολούθησης προκειμένου όταν αυξάνεται το ύψος της βροχόπτωσης να ενεργοποιείται αυτόματα το σχέδιο πολιτικής προστασίας για την περιοχή. Πρέπει να κινηθούμε γρήγορα, ειδάλλως αν η καταστροφή επαναληφθεί 2, 3 φορές, η Μάνδρα απλώς θα ερημώσει».

Ο Γιώργος Τσακίρης, καθηγητής του ΕΜΠ και διευθυντής του Κέντρου Εκτίμησης Φυσικών Κινδύνων και Προληπτικού Σχεδιασμού, συμφωνεί ότι το πρόβλημα στη Μάνδρα είναι πια τόσο μεγάλο, που δεν θα εξαφανιστεί με ένα αντιπλημμυρικό έργο.

«Το έργο αυτό δεν επαρκεί, όχι μόνο γιατί η παροχή της εκτροπής (του ρέματος Αγίας Αικατερίνης στο ρέμα Σούρες) είναι μικρή, αλλά και γιατί σε πραγματικές συνθήκες πλημμύρας το νερό δεν μοιράζεται αγγελικά στις παροχές που εσύ έχεις σχεδιάσει. Επιπλέον, το σχεδιαζόμενο έργο αφορά σε έναν κλειστό δίδυμο αγωγό. Αυτό σημαίνει ότι ένας κορμός ή ένα Ι.Χ. μπορεί απλά να το ακυρώσει.

»Κατά τη γνώμη μου, θα έπρεπε να γίνει ένας ευρύτερος σχεδιασμός. Η λεκάνη απορροής στη Μάνδρα, λόγω γεωμορφολογίας, έχει πολύ μικρό χρόνο μεταφοράς νερού, λιγότερο από δύο ώρες.

»Επομένως χρειάζεσαι μικρά φράγματα στο βουνό, που να καθυστερούν τη ροή του νερού και να αυξάνουν τόσο το χρόνο αποθήκευσης του, όσο και το περιθώριο αντίδρασης των κατοίκων. Πρέπει να ξεκινήσουμε από τα ψηλά, ειδάλλως το πρόβλημα θα μεταφέρεται μόνιμα στα χαμηλά, όπως έγινε παλιότερα με τον Κηφισό».

Κώστας Κουρούνης
Υπεύθυνος για την πρωτοβουλία Publicspace.gr είναι ο πολιτικός μηχανικός Κώστας Κουρούνης, μελετητής πολεοδομικών και ρυθμιστικών σχεδίων.

ΣΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

Προς παραχώρηση δέκα λιμάνια

Την Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου στην Επιτροπή Εμπορίου και Παραγωγής της ελληνικής Βουλής, ξεκίνησε η συζήτηση του σχεδίου νόμου που αφορά την αξιοποίηση των περιφερειακών...

Ποιος δεν θέλει το σχέδιο πόλης;

Από την εποχή του Πλάτωνα, τότε που διατυπώθηκαν οι πρώτες σκέψεις για την «ιδανική πόλη» πέρασαν 24 αιώνες, στη διάρκεια των οποίων η γη,...

Λύση συμψηφισμού προστίμων για χιλιάδες δασικά αυθαίρετα

Λύση συμψηφισμού των πληρωμένων προστίμων τακτοποίησης αυθαιρέτου με τα νέα δασικά πρόστιμα, που προβλέπει το νομοσχέδιο για τις οικιστικές πυκνώσεις προωθεί το ΥΠΕΝ για...

Η πόλη από το ύψος των 95 εκατοστών

Υπάρχει σοβαρός λόγος που ακόμα και οι φανατικότεροι κάτοικοι του κέντρου, προσπαθούν να μετακινηθούν στα προάστια μόλις γίνουν γονείς: Διότι τα παιδιά είναι δυσανάλογα ευάλωτα στις μεγάλες πόλεις. Σκαλώνουν πιο εύκολα στα γρανάζια της.

Δυο σκέψεις για το 2019

Με τη νέα χρονιά, συχνά βάζουμε φιλόδοξους προσωπικούς στόχους για να βελτιώσουμε την υγεία μας, τις σχέσεις μας ή τον τραπεζικό μας λογαριασμό. Όμως αν το καλοσκεφτεί κανείς, εκτός από το να χάσουμε βάρος και να κόψουμε το κάπνισμα, μεγάλο μέρος της προσωπικής μας ευτυχίας εξαρτάται από την ποιότητα και την λειτουργικότητα της συλλογικής μας κατοικίας, της πόλης που ζούμε.